Wachtend op de release, die dit weekend naar alle waarschijnlijkheid plaatsvind, ben ik verder gegaan met de route. Ik ben momenteel aan het bouwen richting Aachen West (Aken West). Dit is een gigantisch emplacement aan de Duitse grens met Nederland en België. Maar eerst nog een stukje door het Limburgse "dalenlandschap" (officieel mag het niet heuvelland genoemd worden, omdat het een plateau is dat is uitgesneden door rivieren), om even dit duidelijk te maken
Overzicht van de route van Simpelveld (geheel links) naar Richterrich (geheel rechts) Verlaten van Station Simpelveld richting Duitsland Nog incomplete spoorwegovergang, nog aankleding nodig Nabij Simpelveld Gezichtsveld richting de snelweg N281 Onder de brug door die de N281 van Heerlen naar Simpelveld brengt Voorsein Simpelveld Beide foto's genomen tussen Simpelveld en Bocholtz Begin maken aan halte Bocholtz, die in de route 1991 nog geen functie heeft Tussen Bocholtz en Vetschau (D) staat nog niks Richterich (D), de aftakking van Simpelveld richting Aachen (D) komt samen met de lijn Aachen (D)-Richterich (D)-Herzogenrath (D)
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Je weet het goed aan te kleden. Verheug mij op de release. Mocht je op een later moment nog iets willen weten over het plaatsen van seinen aan de duitse kant, kan ik je misschien erbij helpen.
En we gaan weer verder, op weg naar Aken. Ik ben momenteel bezig aan het gigantische emplacement van Aachen West, maar ondertussen toch al bezig geweest met het traject.
Westzijde Emplacement Aachen West Traject Aachen West - Richterich
Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het bouwen van Aachen West. Dit is natuurlijk nog lang niet af, maar misschien beter om te weten, de release van de route is tijdelijk uitgesteld. Er zijn wat problemen met een aantal objecten die niet willen verschijnen op de route... Waarschijnlijk heeft het te maken met de sessie die niet goed aansluit bij de route, maar.... zo slim als ik ook ben, ik ben met de route al verder gegaan en dus kan ik geen nieuwe sessie aanmaken Dus als ik geen oplossing hierop vind, ga ik gewoon de route verder afmaken en het dan releasen.
Een tijdje niets meer laten horen, maar er zit goede progress in vanaf nu. De bovenleiding op de noordzijde van Aken-West is compleet. Ik ben op dit moment nog alle speedtrees aan het verwijderen van de route, want de route loopt niet even goed overal.
Hier een aantal screenshots. Ik wil na Aken-West doorbouwen naar Montzen (de bekende montzenroute van Aken naar Hasselt):
Ik heb overigens nog problemen met het vinden van Duitse stationitems (zoals lampen, banken etc.) en snelheidsborden (ik heb maar een heel klein aantal). Als iemand nog tips heeft, ik hoor het graag.
Haha dankjewel allemaal, ik hoop dat ik het allemaal ga afkrijgen binnen een aanzienbare tijd. Op dit moment zit ik een beetje stil met de route door wat gebrek aan motivatie en gebrek aan goed fotomateriaal. Misschien zelf maar eens afreizen naar Aken West voor wat foto's te schieten. Bedankt allemaal voor de response voor spooraankleding, ik heb genoeg spullen om vooruit mee te komen
Heeft iemand nog een goede tip voor spoor? Ik gebruik momenteel samplaire: maakt het erg realistisch maar laat het ook enorm haperen....Zijn er nog tips voor mooie sporen die wat minder pixels hebben? RTS en JK ben ik al bewust van, maar geen van beide vind ik mooi...
Ik zie dat je de tracks van samplaire MET 3D schroef gebruikt. Hij heeft ook tracks zonder de schroef in zijn assortiment. Deze zijn een stuk lichter in gebruik.
Zoals jullie gezien hebben, ben ik weer begonnen met het nabouwen van de spoorlijn Maastricht-Aken. Ik ben helemaal opnieuw begonnen, aangezien er veel dingen niet goed waren aan de oude route en ook omdat ik een heleboel cdp's niet terug kon vinden. Daarnaast kan ik ook de oude screenshots niet meer vinden, waardoor ik niet meer weet hoe het er eerst uitzag. Momenteel ben ik bezig met het bouwen van het stuk tussen Simpelveld en Aken, om vervolgens de andere kant op te bouwen.
Ik zoek momenteel nog een aantal objecten voor de route. Ik heb wel beschikking over de Nederlandse armseinen, maar ik krijg ze niet werkende (de objecten doen het, maar het script niet). Verder zoek ik nog AKI's.
De route maak ik vooral door te meten in google earth en dit vervolgens over te zetten naar Trainz. Dit is veel werk, maar tot nu toe is de route nog vrij nauwkeurig met de werkelijkheid.
Hieronder een overzicht van wat er tot nu toe al is gebouwd (± 1 week tijd).
Traject tussen Simpelveld en Eys
Binnenrijden van Simpelveld vanaf de westzijde
Simpelveld vanaf de oostzijde
Splitsing naar Kerkrade en Aachen-West
Traject tussen Simpelveld en Bochtoltz
Rond de eerste overweg bij Bocholtz
Gelukkig gebruik ik nu JVC trees, waardoor de game heel soepel loopt.
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met bouwen en aankleden van Aachen West. Ik wist van de vorige keer dat dit een verschrikkelijk karwei was. Wat het nog moeilijker maakt is dat het huidige emplacement veel kleiner is dan dat van vroeger. De oudste luchtbeelden die ik kan vinden, zijn van 2006. Op dit moment ligt ongeveer 50% van het emplacement. De noordzijde van het emplacement is makkelijker dan het zuidelijke deel, maar beide delen liggen nu zo ongeveer zoals het moet. Passen en meten is heel moeilijk bij dit gedeelte van de route, aangezien het emplacement in een boog ligt. Dat maakt meten vanuit google earth moeilijk.
Hieronder een impressie van het werk tot nu toe.
Aansluiting richting Richterich en Herzogenrath
Noordwestzijde van het emplacement.
Middelste gedeelte van het emplacement.
Stationsomgeving.
Zuidzijde emplacement.
Nu eerst de rest van de sporen leggen en vervolgens bedraden
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met de aanleg van de andere zijde van het emplacement. Het enige wat nu nog moet gebeuren is de bedrading aanleggen en meer groen tussen het spoor plaatsen. Daarna ga ik de omgeving buiten het station wat verder aankleden. Wanneer ik klaar ben met Aken-West, ga ik verder bouwen naar Aken Hbf.
Trainz Versie: 2009
Heel knap en mooi recht werk costa. Mooi al die verschillende rails. Heb je ff goed nagemaakt en dat allemaal via google maps, petje af. Ga lekker door zo we blijven het volgen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen