Trainz Versie: TANE
Hallo
Dank jullie wel.
Blender is zeker aan te raden. Blender heeft veel handige functies die gmax niet heeft. Het is wel wennen aan de vele toetsen combinaties maar als je die kent werk je wel makkelijker. je kan ook je gmax modellen exporteren als OBJ en die importeren in blender. Had ik ook gedaan voor het omzetten naar Trainsimulator. De UVW mapping blijft ook behouden. https://www.katsbits.com/tutorials/gmax ... models.php Ik leer nog elke dag weer bij. Ik was bijvoorbeeld nog flink aan het stoeien met de smooth van de faces. Bleek dat je ook auto smooth apart moest aan vinken.....
Hallo
Dank je wel. Ik heb hier alleen een lage resolutie tekening en een paar afmetingen. Ik moet erg veel gokken. https://www.railwiki.nl/index.php/FLIRT_3_(NS). Verder kijk ik bij het model (videos) van Christrains. En het is ook nog zo dat die treinen allemaal net iets anders zijn. Dakopbouw,cabine indeling, meer deuren......enz. Eerst maar eens deze afmaken.
En vandaag weer wat stappen verder met de flirt 3. Tevens ook de trein even snel in trainz gezet.
Hallo
Dank je wel. Ik ga niet scripten. Simpelweg omdat ik het niet kan en het kost mij teveel tijd. Dat het via een script ruimte bespaart op je HD lijkt me sterk. De afzonderlijke skins moeten tenslotte toch op je HD staan. Mocht je in plaats van je HD je RAM bedoelen dan is het simpelweg je gewenste trein in je route zetten zodat alleen die geladen wordt. Verder is er nog het nadeel dat elke maatschappij ook een andere treinuitvoering heeft. Denk aan andere dakopbouw, deur indeling.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen