Dank Jeroen! Deze wagens zijn beta om het feit dat we nog werken aan de vouwbalgen en koppelingen om dat nog realistischer te maken. Verder moeten ze zonder problemen werken.
Gaaf, de Oostenrijkers van de VSM waren rijtuigen die ik nog erg misste. Een ander historisch rijtuig wat mij ook gaaf lijkt is een set blokkendozen. Staan deze heel toevallig op de planning?
Zoals nu te zien is in de download sectie, een aantal nieuwe dingen. Hier is de status "beta" bij gezet omdat hier in de toekomst nog wat updates op komen. Echter, om jullie tegemoet te komen worden deze vrijgegeven.
MBS C 35 - 37 van de Museum Buurtspoorweg.
VSM Oostenrijkers B 251 -276 van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij.
SHM Oostenrijkers 51 - 61 van de Museumstoomtram Hoorn-Medemblik.
NS 7742 "Bello" van de Museumstoomtram Hoorn-Medemblik.
Binnenkort
HSM C 905 van de Museum Buurtspoorweg.
SS 657 / NS 8107 "Kikker" van de Museum Buurtspoorweg.
Weet ik nog niet, sommige wagens zijn niet zodanig gemaakt dat het heel simpel mogelijk is. We hebben het meer over updates qua koppelingen, luchtslangen, stoomverwarming, overloopplaten/vouwbalgen en sluitseinen.
Ben ik gek op! Van die wagons waar je de luchtslangen en koppelingen ziet functioneren en balgen in en uitschuiven! En ik snap dat openende deuren niet altijd kunnen (de modellen moeten er wel geschikt voor zijn en deuren aan de BINNENkant (zoals bij de SHM modellen) worden dan wel erg problematisch!). Ga zo door Rutger, ik kijk al uit naar je volgende creatie!
Enige tijd irriteer ik me dood aan het feit dat het geluid van een stoomloc verdwijnt. Via het Auran forum heb ik geprobeerd naar een oplossing te zoeken, maar zonder resultaat. Nou probeerde ik van de week te kijken of het aan het ontbreken van een werkende cabine lag. Dat was niet het geval, maar toen kwam de aap wel uit de mouw. Als de stoomdruk namelijk weg is uit de locomotief, of minder wordt, gaat het geluid weg. Dat betekende werk aan de engine file. Het kwam uit eindelijk neer op een paar waardes aanpassen.
Voor de handige onder ons, dit moet worden aangepast voor de 3700:
Heb te vroeg gejuicht! Werkende cabine heeft nog invloed. Aangezien die van Bello maar half werkt, adviseer ik voor beide loc series tijdelijk de PB 15 cab erop te zetten: <kuid:-25:696>
Dat lijken mij vervelende zaken Rutger. (niet dat het voor een "Platenmaker" als ik wat zal uitmaken.... ... rijden doe ik tenslotte niet of ik zou al een plaat moeten willen maken waarop rijdend materieel op voorkomt...)
Zeker waar Walter! Ik dacht het trucje op de SHM 5 toe te kunnen passen, die wil ergens toch wel andere waardes hebben om op druk te blijven. We moeten natuurlijk wel met 'een grote woef' voorbij kunnen denderen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen