Geregistreerd: 18 mei 2019 19:56 Berichten: 199 Woonplaats: "De Verblijfhoek"
Trainz Versie: TRS 2019
Hey mensen, Zoals de meeste van jullie nog wel zullen weten dat ik altijd skinnen en überhaupt textures maken leuk heb gevonden. Het idee van deze make-over had ik dan ook al enige tijd. Probleem bij dit model is de mesh .. er zijn een aantal 1600's in omloop/downloaden maar geen van alle voldoet naar mijn idee aan deze tijd ..2019/2020 en niet 10-12jaar terug .. (want zo oud is deze al .. kan 't mis hebben) Maar goed, roeien met de riemen die je hebt! En dan moet ik eerlijk zeggen (klinkt arrogant maar is als tevredenheid) begint het er toch wel aardig uit te zien. Er moet best nog veel gebeuren aan deze make-over maar zit aardig op de rit :p
Uiteraard, met vriendelijke groet AOvv
Laatst bijgewerkt door Jeroen op 02 dec 2019 09:49, in totaal 2 keer bewerkt.
Trainz Versie: TANE
Hallo
Goed dat je weer lekker aan het knutselen bent. Zie er goed uit. Ook de al verkrijgbare loks.
Ik heb mijn mail nagekeken en ik heb van Willem een gmax file gekregen. De gmax file is oorspronkelijk van Jesper. Dit was in maart 2017. Ik weet nu niet of hij er mee verder is gegaan. Er waren meerdere problemen met de mesh. Het topic van Jesper is dan volgens mij http://www.trainzonline.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=1876 sinds april 2015 geen updates. Op zich zou ik de file kunnen overzetten naar Blender zodat ik de mesh repareren kan. Ik kan met Blender veel meer dan met Gmax. Gmax ben ik nu eigenlijk al verleerd. Verder zit ik dan met het feit dat de oorspronkelijke mesh niet van mij is.
Hey Olaf, tja wat ik zo zie op die scrn ziet dat er al 10x beter uit met logische manier van texturen Mijn wensen .. Liever meer losse plaatsingen/aanwijzingen van/voor textures (strakker) // bij de huidige mesh zitten onder bij de draaistellen luchtcilinders die zijn niet rond maar 8hoekig zeg maar … kan toch niet .. en afmetingen die praktisch stroken met de werkelijkheid. Maar ga ik dan ook deze versie voorzien van mijn skin/texture? We kunnen natuurliijk altijd gebruik/contact hebben via MAIL
Hallo
Was wat werk maar het omzetten is gelukt. En ja ik heb meerdere dingen eerst er af gesloopt. Scheelde veel omzet werk. Dit projectje wordt dan en tussendoortje. Aangezien ik ook met miniworld bezig ben.
Mooi om te zien dat die stokoude 1600 eindelijk eens goed wordt aangepakt! . Die oude mesh stamt nog van de Content Creation pack (geloof ik) van de eerste versies van TRS. Ik heb toen die originele mesh zover aangepakt zoals ik dat kon... Een voor die tijd acceptabel resultaat, samen met Rolf een flink aantal nummers uitgebracht en later door AO met nog mooiere textures voorzien. Probleem met deze mesh is dat alles geattached zit met elkaar en dat de textures onlogisch gemapt zijn, vandaar die problemen met reskins.
MAar nu Olaf ermee aan de slag gaat zal het zeker goed komen! Succes! Ben erg benieuwd naar het resultaat! Zou mooi zijn dat er ook een mooie, goede cab komt.
Hallo
Bedankt voor jullie aanvullingen. Ik heb hier alleen een gmax file en weet dus niet welke tekening hij heeft gevolgd. Ik zal zelf een tekening er tegen aanzetten en kijken hoe het een en ander zit.
Voor de mapping zat ik te denken om gewoon de hele zijkanten apart te doen en ook voor de cab en dak.
Moeten er ook perce nieuwe bogeys komen? Of kan ik van deze set http://link.trainzonline.nl/dl/107 wat gebruiken. Zo ook voor de panto, engine spec, engine sound en hornsound.
UPDATE: Met grote dank aan FokkeB heb ik eindelijk de 16/17/1800 serie werkend in Trs2019!!! Daarom eindelijk voor het eerst een InGame scrn van de NS1835 ipv. vanuit meshviewer Nogmaals deze skin is gebasserd op de aloude mesh van 10jaar terug (als 't niet verder is .. lol) en het (geduldig) wachten is dus op Olaf met de aanpassingen voor een nieuwe mesh. Maar ga er maar vanuit dat het wachten beloond zal worden
Nb. Jaja .. kweet dat de panto opstaat maar er geen bovenleiding is .. gaat ook om de loc en niet om de bovenleiding .. lol
[Update] Mja .. zonde om er niks mee te doen, dus toch maar even opgepakt en wat correcties/toevoegingen/aanpassingen doorgevoerd. Bijna klaar (90%), nog wat geultjes/schroeven/lampen toevoegen en dan vind ik 'm wel goed .. Zoals al eerder vermeld heb ik hoge verwachtingen van Olaf's mesh en ga ervanuit dat daar veel meer/betere modellen zijn uit te voeren :p
Ik ga kijken of ik een oud project kan upgraden. Ik heb Gmax weer geïnstalleerd en vond allemaal meshes van de oude 1600 die we toen hier hebben uitgebracht. Ik vond zelfs een mesh waarbij ik al een aantal dingen losgeweekt had van de body. Als ik er eens goed voor ga zitten en me het rustig aan tijd doe, dan moet er vast nog wel iets van te maken zijn lijkt me. Ik werd door AO er fijntjes op gewezen dat de lampunits los staan van de neus , na al die jaren nooooit gezien.... En de lucht cylinders zijn lomp en het frontseintje boven op de neus is mogelijk nog lomper. Dat zijn simpele dingen om te veranderen. Maar dan, de textuur... Om zoveel mogelijk skins te maken moet daar serieus werk van worden gemaakt. Ik denk dat we er met z'n allen er wel wat moois van te maken valt. Totdat er eens een correctere 1600 komt natuurlijk
Je kunt op de screen mooi zien dat de neuzen al los zijn, en het rooster ook al. Kijk, dat is het begin. Maar je ziet ook de lijnen die schuin door de mesh lopen, de 3 hoekige planes. Die zorgen ervoor dat de textuur schuin trekt op bepaalde punten. Uitdaging .
Of ik de uitdaging aankan na 7 jaar niet in Gmax gewerkt te hebben? Geen idee....
Als je de nu geselecteerde body mesh bekijkt, zie je het vlak waar de roosters(blauw) op zitten, dacht dat die voor de body zitten, de hele rooster boel kan denk ik 1 box zijn, afhankelijk van de textuur, al die vlakken in de bodymesh die nu moeilijk om de roosters heen gaan kunnen terug gebracht worden tot ook weer 1 box achter de roosters langs, een rechte box is super, goed uvw te doen. als voorbeeld
Ja hoor, voor mij geen probleem dat jij er wat moois van maakt hoor. Ik ben gewoon weer eens aan het kijken of ik het ook nog kan. Waarschijnlijk kom jij verder dan ik, dus graag!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen