Ben de ICR en Benelux set geschikt aan het maken voor TRS2019 de ICR kregen witte driehoekjes op de deuren, drukkertjes, geen antiroken bordjes meer en frissere binnenboel en minder roosters op de zijkant. de stuurstand cabine puntje verplaatst, zodat je vandaar ook kan rijden. De blauwe icr heb ik passend gemaakt bij Jeroen zijn mooie 186 010 Deze loc heb ik ook iets aangepast hier want de cabine zat op 3 meter boven het perron. eigenlijk moet de bogie ook veranderd want de wielen draaien te snel lijkt wel (animdist) en de cab heeft een gigantische berg ongebruikte texturen, kan zijn dat het een beta was. Maar de combi is mooi
Weet iemand waarom er vaak 2 locs worden ingezet, lijkt me overkill?
De benelux stuurstanden zijn allang gesloopt, de benelux rijtuigen zijn fyra kleuren geweest en inmiddels allemaal geel blauw zoals de andere ICRm rijtuigen. De stuurstanden die nu nog rijden zijn BKD’s omgebouwd tot stuurstand begin deze eeuw. Deze zijn alleen geschikt om te rijden met 1700. Ombouwen om geschikt te maken voor de Traxxen is overwogen maar te duur bevonden. Blijkbaar zijn de zitplaatsen nog wel nodig en daarom rijden ze nog mee. Loc voor en achter is om tijd te besparen er hoeft zo niet omgelopen te worden op het eind station.
Ben maar een leek maar ombouw van een stuurstand lijkt mij goedkoper dan aanschaf van een complete traxx loc maar ja, we geven ook millioenen aan Ansaldo Breda zonder dat de verantwoordelijken eens flink bestraft worden. je hoort er niks meer van.
Een betere en werkende cab gevonden voor de 186 loc. MAV Traxx interior [beta] <kuid2:241009:100614:1> deze cab is volledig werkend, hoogte ook goed, heb er zelfs nog een setje geluidjes bij gedaan. en de texturen iets donkerder. Ga het niet releasen, maar kan wel het cab geluidsetje sturen als iemand dat wil.
Heb het interieur nog de bekende bonte streepjes wand gegeven.
3-delig setje ICR naar de download sectie gestuurd. zit consist bij van 6 wagonnen en 2x Jeroens mooie 186, Zoals deze dagelijks tussen Amsterdam-Rotterdam, DenHaag-Eindhoven rijden
Mooi werk weer GM! Als ik nog een kleine suggestie mag doen, kun je ook eentje maken voor de IC Brussel diensten? Deze hebben naast het NS-logo nog het logo van de Belgische spoorwegen:
Op beide ramen van de deuren staat dan ook deze sticker:
Trouwens, op die van de IC Direct staan deze stickers op de ramen van de deuren, mocht je dat nog aan willen passen natuurlijk:
Deze rijtuigen, geschikt voor de HSL, worden trouwens ook wel ICRmh rijtuigen genoemd (InterCity Rijtuigen, geModerniseerd, Hogesnelheidslijn)
(bovenstaande foto’s zijn niet van mij maar komen van deze site)
Nogmaals, mooi dat je je zo bezig houdt met het rijdend materieel!
Dit setje wil ik ook maken, gewoon als alias van de icr set dus met BE erbij, geen stickers op deurglas want dan zou ik nieuwe deuren moeten maken...geen zin in is er een goede grijs groene traxxx met cabine die werkt?
Ben wel wakker maar heb een Trainz gemist geheugen van 12 jaar lol zag dat ik deze al had geinstalleerd zelfs nou dan komen de wagonnetjes er vast ook en gaan we zorgen dat er ook mee gereden wordt.
Je Locje is mooi, cab werkt wel maar is puur hoofd pijn qua texturen, als je wat wil reskinnen is die cab een aanrader
Even geprobeerd...met een (B) als alias
denk dat de (B) iets meer naar links midden onder raam moet...
Ik snap dat je de rijtuigen hebt afgestemd op de Traxx skin van Jeroen, maar eigenlijk zoden de kleuren van de DDZ meer bij de werkelijkheid zitten voor deze uitvoering, ICRmh
DDZ en Virmm is meer oranje denk ik. Ook erg gek met de belichting in Trainz, kijk je ene kant is het oranjig kijk je ander kant is het geel. Je kunt het dus nooit goed doen.
ook UIC geprobeerd met kind name, hoop dat ik 'm goed heb, underscore gaat niet denk ik
Laatst bijgewerkt door gm99999 op 25 jan 2020 03:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Bij de modernisering van ICR tot ICRm kregen ze al het meer oranje wat nu ook virmm en ddz hebben. Zelfde geld voor de Traxx, misschien is die ook niet ‘oranje’ genoeg. Sinds 1968 is het NS geel niet altijd dezelfde kleur gebleven.
Setje naar de downloads gestuurd 2 x 3 wagonnen met en zonder B 2 consist en de bogey
voor een betere cab van de 186, zie boven in dit topic Tane gebruikers moeten misschien in de config file van de consist het trainz versie nummer verlagen staat op 4.6
Op weg van Den Haag CS naar Eindhoven in Nederland West route
Laatst bijgewerkt door gm99999 op 25 jan 2020 16:35, in totaal 2 keer bewerkt.
Even op de baan gezet. Verrast dat het BENELUX exemplaar de blauwe streep met dubbel logo was ipv de rode streep. Maar wel zo leuk. Heb ik eigenlijk in het echt nooit gezien (of niet op gelet) in al die jaren dat ik tussen Roosendaal en Rotterdam heb getreind. Is welliswaar al weer jaaaaaaren geleden, dus het zou best kunnen dat het de nieuwe uitmonstering is (logootje is goedkoper als hele trein rood spuiten toch ??? )
ff andere opmerking: de Benelux consist is build 4.6. Is dat met opzet gedaan of gaat dat automatisch als je TRS19 hebt ? Wijzigen in de config van de build naar 4.5 levert een gewoon werkend exemplaar zonder probleempjes op (ja, ik heb nog T:ANE, moet nog overstappen).
Al met al, aangenaam verrast weer met deze mooie treinen. Een aanwinst voor de Nederlandse baan !!
Ja Pinij, had ik gemeld, Tane users moeten de consist even Trainzbuild verlagen. De originele Rood/gele set moet ik ook even afmaken voor TANE/TRS2019, werkt al hier, maar nog icons en consist toevoegen dan uploaden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen