Daar heb ik voorheen ook problemen mee gehad. Tekst op koersfilm was van buitenaf niet zichtbaar. Ik weet nog dat je het wel kon zien als je net met de camera tussen de frontruit en de koersfilm in ging zitten. Was dus iets met het raam dacht ik. Naar mijn idee was dit in TRS2019 gewoon opgelost, omdat het nu wel werkt. Bij jou niet dus, vreemd. Voor zo ver ik me kan herinneren heb ik niks veranderd.
kuid2 433965 5001 1 GTW Arriva C kuid2 433965 5002 1 GTW Arriva B kuid2 433965 5003 1 GTW Arriva D kuid2 433965 5004 1 GTW Arriva A
Heb deze in gebruik uit het Tane GTW pack. Denk dat ik het al weet, er zit in geen van de vier delen een script, die de koersrol aanstuurd, dat is wel nodig. Je ziet wel waar je het hoort te zien, er staat [dest1] achter de voorruit. Het Change Destination Command(MP), stuurt een msg, die de trein via een script moet opvangen.
Oh je gebruikt het origineel nog van Asmid. Ik zou je aanraden om de repaints te downloaden die ik heb geüpload. Die van Asmid heeft geen logo’s en mist zo nog wat details. Daarnaast zijn die repaints (gemaakt door BCtrainz) ook beter in kleur en kun je meer variëren in versies. Bv. Achterhoek, Valleilijn (Amersfoort-Ede), Noordelijke Nevenlijnen (Friesland/Groningen) en Wiederline (Groningen-Leer/Weener).
De infra ligt tot en met dit station, nu de omgeving nog. Die is nu compleet tot net buiten Veenwouden.
Voor iedereen die de afgelopen weken terug is gekomen, een paar maanden terug heb ik deze route weer opgepakt na een jaartje niks. Halverwege de 8e pagina van dit topic heb ik een opsomming/overview gegeven van hoe het er nu voor staat en heb ik nog even een uitleg van het traject gegeven. Voor wie geïnteresseerd is en het nog niet heeft gezien, neem vooral een kijkje
Mooi Remco Heb laatst je andere route naar Harlingen even getest ook erg leuk, viel me alleen op dat veel elementen op de sessie layer staan en niet de route layer.
Klopt inderdaad, kwam er pas heel laat achter dat ik bij al mn routes in de sessies aan het bouwen was. Werd me laatst verteld dat je de sessie-layer kan mergen (samenvoegen) met de route-layer. Dan is het opgelost. Bouw wel nog steeds in de sessie, ook omdat ik voor mn routes een aantal rules gebruik om de route te laten werken en om wissels automatisch om te laten gaan, geen zin om deze bij steeds bij een nieuwe sessie weer toe te moeten voegen haha, is veel werk..
Trainz Versie: TANE
Helaas mis ik erg veel van de eerste versie betreft objecten dus ik kan er op dit moment niets mee. Maar aan de screens te zien , ziet het er wel gigantisch mooi uit.
Ik heb van meerdere personen vernomen dat ze het één en ander missen van mijn route. Stuur even een lijstje van wat je mist (kuidnummers en evt in een andere kolom auteur/naam object) in een excelbestand naar mijn mailadres, zie knop hieronder.
Ik denk dat het inderdaad ligt zoals GM al zei dat je gebouwd hebt in diverse sessie layers .. waar ik bij de standaard niets zie , zie ik bij een andere session wel wat staan.
Als het goed is moet de standaard sessie wel alles bevatten, want daar heb ik in gebouwd. Daarnaast zijn er nog een aantal scenario’s meegeleverd, ook daar moet alles inzitten. Als je de route-editor opent zul je inderdaad niet veel zien. Ik zal binnenkort een update uploaden met een paar aanpassingen aan de route, ik neem dit ook mee.
Voor nu kun je het indien gewenst oplossen door in de sessie editor bij layers de sessie layer te ‘mergen’ met de route layer. Dan is alles ook op de route layer gekopiëerd.
Tijd voor weer een update. De afgelopen 2 weken op veel dagen wat uren kunnen bouwen aan de scenery tussen Feanwâlden en De Westereen. Hoewel het maar een klein stukje is tussen deze stations, ben ik toch al weer ruim 60 bouwuren verder. Ook station De Westereen is al aardig aangekleed. Hier en daar moet de woonwijk nog wat aangevuld worden met huizen en wat groen.
Desalniettemin wil ik graag alvast wat plaatjes delen, te beginnen net buiten Feanwâlden:
Viaduct over de N356
Zoals jullie misschien wel weten bouw ik tot in de kleine details dicht op/in het spoor. Hoe verder van het spoor, hoe minder detail ik erin verwerk. Zo plaats ik dus ook alle ATB-NG bakens, schakelspoelen/potjes, kilometeraanduiding (geen hectometerpaaltjes), assentellers etc.
Hier ligt langs het spoor een camping met een jachthaventje
Geel sein i.v.m. nadering van het volgende station met daarachter een nog geopende overweg. Deze sluit bij aankomst, waarna het seinbeeld verbeterd.
Ik ben nog op zoek naar een betere spoorbrug, zonder grote stenen pilaren eronder, maar met hekwerk erop. Tot dusver nog niets passends kunnen vinden, mocht je iets weten, let me know
Aankomst op De Westereen (paar jaar terug heette het Zwaagwesteinde)
Heel wat foto's deze keer. Voor de verandering eens een keer met één van de Wiederline treinstellen. Binnenkort meer als de Westereen af is en de sporen liggen tot Buitenpost.
Kijktip: Mocht je het leuk vinden dan kun je via deze link een cabinerit bekijken van het traject (zowel sneltrein als stoptrein). Op het kanaal van deze machinist vind je ook video's van andere Noordelijke trajecten zoals Leeuwarden - Harlingen Haven of Groningen - Weener/Leer (D).
Ziet er goed uit. Ik zelf plaats ook zo veel mogelijk die dingen langs het spoor. Zijn soms wel lastig te zien in zo'n cabinerit video. De hecto paaltjes laat ik ook weg.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen