Deze thread wil ik gebruiken om ideetje te verzamelen, wat leuk is om te maken We zijn maar met een paar bouwers, maar sommige dingen is niet alleen 3d werk. Voor alles is ook veel studie, foto's en texturen nodig
-(een) goede foto perron textuur die exact 30x30cm op perrons past en goed "tiled" als het nodig is maak ik de meshes ervoor -meer werkende nederlandse overwegen met verschillen hoeken en weg texturen (niet atls) -Een goede Nederlandse snelwegset met echte werkende in en uitvoegstroken, vluchtstroken geschikt om complexe knooppunten goed te maken. en waar auto's max 100 rijden -Modernere stadsbussen, die nu rondrijden (ook electrische) -vuilniswagens nederlands -Anwb snelwegborden die je kan "renamen" -splines met "mooiere" geparkeerde autos niet de helft rood, studeer wat de verhouding hoort te zijn. -Nederlandse werkende industry objecten, denk aan een goed kolen laad en dump plaats -Hoofdtreindienst leiding gebouw Amsterdam -3de perronkap Amsterdam -SLT set -SGN set -een nederlandse gescripte koppeling set, toepasbaar op nederlandse treinen -goede sloten splines -toegangs poortjes voor de OV chipkaart
je mag de lijst aanvullen, of melden dat je er aan wil werken.
Zo wat een lijst. Gaaf dat jij, en andere dit zo oppakken. Ook nog zo grootschalig. Petje af! Zo 1 2 3 weet ik even geen toevoegingen, maar ik neem aan dat thread nog even op blijft staan. Zodra ik iets weet, zal ik zeker mijn suggestie laten weten. In ieder geval bedankt al voor de tijd en moeite die jullie in bovenstaande projecten willen stoppen.
Helaas werken de plaatjes niet meer. Maar ik ben ooit begonnen. De eerste perronkap van Amsterdam Centraal heb ik als spline (kan je hem dus ook voor fictieve routes gebruiken) helemaal af.
Trainz Versie: TANE
Mijn wensen / ideeën. Niet dat ik ze nu allemaal ga maken......het is maar een aanvulling :
* VIRM (is niet meer te downloaden) bij GM in de maak? * meer stations, woonhuizen, fabrieken, flats, kantoren, scholen. Geen google omzettingen! * kan en klare perron sets. Via attachment points objecten toevoegen * diverse tram en metro stellen. * geluidsschermen. * script voor mijn NS seinen. * auto's los als object
Om wat te bouwen zijn foto's en afmetingen nodig. Voor zover het wil natuurlijk.
Ja Virm en Virmm zijn hier heel ver af in aanbouw, maar ben een beetje pissig dat toen ik er omvroeg er alleen gezegd wordt, ja die "WAS" er maar niet meer te downloaden…… Met alles wat ik gratis jaren heb gedeeld, alles wat er van me gereskinned werd zou ik gewoon verwachten dat ik die van iemand wel via de mail zou krijgen lol Maar ja misschien verwacht ik wel te veel. Dus ja hij is er maar maak er geen haast mee ik wil eerst weten of ik een betere versie kan aanbieden
SLT begrijp ik ook geen donder van, schijnt er te zijn maar ook weer niet, als iemand vast loopt zeg het dan gewoon, we kunnen altijd helpen
Dat ziet al mooi uit, maar dat is kap 1 toch? Heb trouwens in mijn trs2004 nog een berg spul van Adam, oa perrons, trappen, seinhuis, het gebouw etc etc moet het eens uitzoeken voor NLW7
Ja dat is zoals ik al zei alleen de eerste kap, ben nooit verder gegaan. Heb wel in Amsterdam foto’s gemaakt. Als jij verder alle gebouwen hebt, zou ik de andere kappen nog kunnen maken en dan is Amsterdam CS compleet.
Groeten Edwin.
Ps de bus overkapping die er nu naast is gebouwd maak ik niet. Ik vind dat echt lelijk. De twee oude kappen en de nieuwe kap er tussen hebben een zelfde half ronde vorm wat klopt. Die bus kap ernaast valt helemaal buiten die verhoudingen. Zonde van een mooi station.
Deze thread wil ik gebruiken om ideetje te verzamelen, wat leuk is om te maken We zijn maar met een paar bouwers, maar sommige dingen is niet alleen 3d werk. Voor alles is ook veel studie, foto's en texturen nodig
-(een) goede foto perron textuur die exact 30x30cm op perrons past en goed "tiled" als het nodig is maak ik de meshes ervoor -meer werkende nederlandse overwegen met verschillen hoeken en weg texturen (niet atls) -Een goede Nederlandse snelwegset met echte werkende in en uitvoegstroken, vluchtstroken geschikt om complexe knooppunten goed te maken. en waar auto's max 100 rijden -Modernere stadsbussen, die nu rondrijden (ook electrische) -vuilniswagens nederlands -Anwb snelwegborden die je kan "renamen" -splines met "mooiere" geparkeerde autos niet de helft rood, studeer wat de verhouding hoort te zijn. -Nederlandse werkende industry objecten, denk aan een goed kolen laad en dump plaats -Hoofdtreindienst leiding gebouw Amsterdam -3de perronkap Amsterdam -SLT set -SGN set -een nederlandse gescripte koppeling set, toepasbaar op nederlandse treinen -goede sloten splines -toegangs poortjes voor de OV chipkaart
je mag de lijst aanvullen, of melden dat je er aan wil werken.
-(een) goede foto perron textuur die exact 30x30cm op perrons past en goed "tiled" als het nodig is maak ik de meshes ervoor -meer werkende nederlandse overwegen met verschillen hoeken en weg texturen (niet atls) -Een goede Nederlandse snelwegset met echte werkende in en uitvoegstroken, vluchtstroken geschikt om complexe knooppunten goed te maken. en waar auto's max 100 rijden -Modernere stadsbussen, die nu rondrijden (ook electrische)Deze zijn er ik weet alleen niet waar meer -vuilniswagens nederlandsDeze zijn er ik weet alleen niet waar meer -Anwb snelwegborden die je kan "renamen" -splines met "mooiere" geparkeerde autos niet de helft rood, studeer wat de verhouding hoort te zijn. Volgens mij op het DLS wel poly killer -Nederlandse werkende industry objecten, denk aan een goed kolen laad en dump plaats -Hoofdtreindienst leiding gebouw Amsterdam -3de perronkap Amsterdam -SLT set Deze is er maar de maker heeft er voor gekozen om dit niet vrij tegen voor eenieder -SGN set -een nederlandse gescripte koppeling set, toepasbaar op nederlandse treinen -goede sloten splines Deze zijn er ik weet alleen niet waar meer + een beetje reskinnen en je hebt weer wat -toegangs poortjes voor de OV chipkaart Deze zijn er ik weet alleen niet waar meer
olaf99 schreef:
Mijn wensen / ideeën. Niet dat ik ze nu allemaal ga maken......het is maar een aanvulling :
* VIRM (is niet meer te downloaden) bij GM in de maak? * meer stations, woonhuizen, fabrieken, flats, kantoren, scholen. Geen google omzettingen! * kan en klare perron sets. Via attachment points objecten toevoegen * diverse tram en metro stellen. * geluidsschermen. * script voor mijn NS seinen. * auto's los als object
Om wat te bouwen zijn foto's en afmetingen nodig. Voor zover het wil natuurlijk.
* VIRM (is niet meer te downloaden) bij GM in de maak? Is nooit te downloaden geweest zover mijn geheugen mij niet in de steel laat * meer stations, woonhuizen, fabrieken, flats, kantoren, scholen. Geen google omzettingen! * kan en klare perron sets. Via attachment points objecten toevoegen * diverse tram en metro stellen. Te downloaden op TO * geluidsschermen.Te downloaden op TO * script voor mijn NS seinen. Waarom een scipt? * auto's los als object heul veul op Auran DLS
gm99999 schreef:
Ja Virm en Virmm zijn hier heel ver af in aanbouw, maar ben een beetje pissig dat toen ik er omvroeg er alleen gezegd wordt, ja die "WAS" er maar niet meer te downloaden…… Met alles wat ik gratis jaren heb gedeeld, alles wat er van me gereskinned werd zou ik gewoon verwachten dat ik die van iemand wel via de mail zou krijgen lol Maar ja misschien verwacht ik wel te veel. Dus ja hij is er maar maak er geen haast mee ik wil eerst weten of ik een betere versie kan aanbieden
SLT begrijp ik ook geen donder van, schijnt er te zijn maar ook weer niet, als iemand vast loopt zeg het dan gewoon, we kunnen altijd helpen
Ja Virm en Virmm zijn hier heel ver af in aanbouw, maar ben een beetje pissig dat toen ik er omvroeg er alleen gezegd wordt, ja die "WAS" er maar niet meer te downloaden…… Was er inderdaad maar niet op dit forum, het was om omzetting vanuit MSTS Met alles wat ik gratis jaren heb gedeeld, alles wat er van me gereskinned werd zou ik gewoon verwachten dat ik die van iemand wel via de mail zou krijgen lol Maar ja misschien verwacht ik wel te veel. Dus ja hij is er maar maak er geen haast mee ik wil eerst weten of ik een betere versie kan aanbieden Als je het over de VIRM(m) heb wel. Ik vond het zwaar tegen vallen de neus was echt niet zoals het moest zijn. Afgezien daarvan zou ik hem best geschikt kunnen en willen maken Alleen is mijn dat laatste te veel eer aan
SLT begrijp ik ook geen donder van, schijnt er te zijn maar ook weer niet, als iemand vast loopt zeg het dan gewoon, we kunnen altijd helpen Zie eerder in dit verhaal
Ik doelde ook op die virm van trainspotters. Is nu niet meer te downloaden.
Met mijn lijstje bedoel ik ook aanvulling op wat er al is. Zo heb je meer variatie in je routes. Hier op TO is de GVB Combino, M1M2 Zilvermeeuw, M5 Metropolis te krijgen. Ik zelf heb de RET Citadis tram type 1, RET metro type T (SG2), GTL8 gemaakt.
Ik zie nu dat de seinen van gert weer verkrijgbaar zijn. Blijkbaar zijn ze kort gelden weer terug geplaatst. Omdat ze destijds niet meer te krijgen waren had ik toen mijn sein set gemaakt. Ik vind het wel jammer dat het niet gemeld is dat ze weer verkrijgbaar zijn.
In de tussentijd zullen er wel wat nieuwe auto's bijgekomen zijn. In de keren dat ik gezocht heb waren het allemaal highend auto's of amerikaanse auto's. Bijna geen normale auto's die je hier ziet rondrijden.
Bij de seinen van gert staat dat het script nodig is. Dus dat moet de set wel zijn.
Voor zo ver ik kan terug kijken was de set van gert in 2014 / 2015 offline gehaald. De set van Rikj was altijd wel verkrijgbaar. In 2015 heb ik mijn seinen pakket gemaakt.
Nooit seinen gescript maar als er iets nog moet veranderen of verbeteren wil ik er wel in duiken
Stevado stuurde mij een mailtje met mooie vuilniswagentjes, die hij ooit voor zijn vam project had gemaakt als iemand zich geroepen voelt om die te reskinnen tot de huidige landelijke vuilverwerk bedrijven, bijv Avalex, Suez etc. zou dat welkom zijn.
treinnl een mailtje getuurd
Laatst bijgewerkt door gm99999 op 09 apr 2020 13:58, in totaal 2 keer bewerkt.
Mooi lijstje! Wat betreft de treinen mag je altijd bij me aankloppen voor foto’s en informatie. Daar kan ik wel mee helpen. SLT staat al heel lang op m’n verlanglijstje, omdat je die vrijwel overal wel tegen komt/kon komen. Daarnaast staat de SNG er ook op, maar die is er nog maar net, dus dat kan altijd nog.
Foto’s van perrons zou ik ook wel voor je kunnen maken na deze coronaperiode. Laat maar weten wat je exact wilt GM.
Ik had AOvv laatst in een DM eens gevraagd of hij een poging wil wagen voor de Rawie stootjukken die je veelal tegen komt in NL (LINK), deze zijn er namelijk ook nog niet voor zo ver ik weet. Hiervoor ga ik nog foto’s regelen, maar ook dat ga ik pas doen zodra het weer ‘toegestaan’ is.
Samplaire (SAM) heeft wel een aantal mooie sloten splines, die gebruik ik zelf graag.
Verder staan een aantal cabines zoals die van de VIRM, DDZ en DM90 nog op mijn wensenlijstje.
@olaf, wat bedoel je precies met kant en klare perron sets?
Nogmaals voor info of foto’s kun je altijd bij me aankloppen. (Foto’s van unieke objecten of gebouwen doe ik liever alleen als het in mijn omgeving is).
Er zijn vast nog wel meer dingen die op mn lijstje staan, maar dat kan ik zo 1 2 3 niet bedenken, dat kom ik altijd pas weer tegen als ik aan het bouwen ben
Als ik je kan helpen graag , ik heb genoeg of in ieder geval foto's genoeg van perrons die je eventueel wel mag gebruiken. Misschien heb ik nog wel meer dingetjes die je kan gebruiken , maar dan moet je even aangeven wat je precies leuk lijkt na te bouwen.
Hallo
Ik had nog geen antwoordt gegeven waarom een script voor seinen. Nou auran heeft een beperkt aantal sein functies aangeleverd die je in de config kan aangeven. voor elke situatie krijg je dan een nieuw object. Bij mijn pakket heb ik voor het cijfer 4, 6, 8 elk 4 versies. Dus voor een linkse wissel links en rechts van spoor maar ook voor een rechtse wissel links en rechts van spoor. Om het cijfer 6 op het display te krijgen heb ik dan ook weer 4 sein objecten nodig.
Met een script heb je maar 2 seinen nodig. 1x Links en 1x rechts van spoor. En dat sein kan alle seinbeelden weer geven. Dit wel in combinatie met de snelheids markers die je op het spoor moet plaatsen. Een gescript sein kijkt dus echt verder en een sein zonder script kan alleen de voor ingestelde seinbeelden weergeven.
Nu de seinen van gert er weer zijn is er volgens mij geen nieuw script nodig.
Rawie stootjukken heb ik nodig voor Utrecht. Ik wil deze best maken.
Bij de downloads hier staat een cabine voor IRM / VIRM
Kant en klare perrons: je maakt een perron (of een onzichtbaar blokje => is onder elk perron te plaatsen) en via attachmentpoints voeg je de perron objecten toe die hier te downloaden zijn. Zo hoef je niet elke keer weer de losse objecten te plaatsen.
Voor foto's van perrons geld wel dat de foto zo recht mogelijk naar beneden genomen moet zijn. Voor andere objecten zo recht mogelijk er voor.
Meest belangrijke is wel dat je geen illegale dingen gaat doen om maar die foto's te maken.
Hebben jullie iets van een lijstje zodat we kunnen kijken wat we kunnen / willen maken?
Download de handleidingen van Rikj’s seinen, volgens mij is die handleiding door FokkeB geschreven. Daarmee kan je alle seinbeelden weergeven en Gert’s seinen werken volgens mij met hetzelfde script. Ik zie niet waarom we dan perse moeite zouden moeten doen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen