Aangezien ik zelf geen 3d content maak, is naar mij idee een houding van dankbaarheid de enige die ik kan hebben. Als je me dan toch vraagt om een idee, is het wellicht een idee om dd-ar naar deze tijd te maken. Deze is zeer lang geleden gemaakt, en computers zijn inmiddels krachtiger, dus naar mijn idee kan er nu meer afwerking inzitten. Schiet me af als jullie het niks vinden, het is tenslotte maar een suggestie.
Ohja, nog eentje die ik wel zou kunnen gebruiken op m'n Friese/Groningse routes: de WILO overweg. Zijn hier en daar nog te vinden bij kleine paadjes en boeren weggetjes: Foto: ProRail
Deze overweg is te vinden met één, twee of geen andreaskruizen. Er knippert een wit licht met een frequentie van (gok ik) 45x per minuut wanneer er geen trein op komst is. Als de overweg geactiveerd wordt knippert het bovenste licht rood. Zie deze video:
Ik las ook nog een verzoek voor overwegen met meer opties, maar niet ATLS. Mijn toegevoegde verzoek hierop zou zijn: Het liefst dan wel een overweg die ongeveer hetzelfde werkt als ATLS. Oftewel, liever geen overweg die je met attatchment points moet verbinden met de sporen. Dit geeft de routebouwer in mijn ogen veel minder vrijheid om het object te plaatsen zoals het in het echt ook is. Ook kun je d.m.v. triggers zelf instellen wanneer de overweg sluit. Bij de attatchment-overwegen gaan ze te laat dicht en te laat weer open. Bijna iedere overweg heeft daarnaast wel iets unieks of anders, dus ik zou ze het liefst als losse objecten zien, als ik mijn voorkeur dan toch mag geven .
Trouwens, ik heb die "let op trein" bordjes ook eens gemaakt die je op de foto ziet, maar dit is een reskin van de wachtborden van bridgemelter, die ook de Nederlandse ATLS objecten heeft gemaakt. Dus denk dat ik die niet zonder toestemming vrij mag geven, of wel? Hij is ook niet meer actief voor Trainz geloof ik, aangezien zijn site ook niet meer bestaat.
Nog een verzoekje van mijn kant. Een overwegsein en een fluitbord. Handig voor op de industrie spoortjes.
Fluitbord heb ik gemaakt en is geloof ik hier te downloaden, anders gaan we dat nog regelen
Groeten, R
Nog niet te downloaden maar is altijd welkom! Wat betreft het overwegsein. Het is een seinpaal met daarboven een geel vlak en een brandend wit licht als de overweg in werking is. Rechts op de foto een voorbeeld: https://www.flickr.com/photos/spoorpunt/15652816683/
Als ik je kan helpen graag , ik heb genoeg of in ieder geval foto's genoeg van perrons die je eventueel wel mag gebruiken. Misschien heb ik nog wel meer dingetjes die je kan gebruiken , maar dan moet je even aangeven wat je precies leuk lijkt na te bouwen.
Foto's zat van objecten op en langs het spoor.
Ik weet toevallig dat je bezig bent met objecten voor Railworks... Waarom niet een een scriptje dat statics 1:1 omzet naar trainz. Qua config lijkt me dat best in elkaar te zetten (dat kan ik wel op me nemen wat dat betreft). Dan vraag ik me alleen nog af wat zijn de verschillen in afmetingen in 3D tussen RW en Trainz, anyone?
Daarnaast zal er ook een IM exporter moeten zijn voor de diverse 3D programmatuur (Als dat voor Trainz nogsteeds op de zelfde manier werk als 5 jaar geleden ofzo...). Als we dit zo eens bij elkaar kunnen zoeken en een passende samenwerking kunnen aangaan met andere platformen (zoals RW) en vice versa dan kan je behoorlijke meters maken lijkt mij.
Trainz Versie: TANE
Nou ik ben ook een half jaar bezig geweest met Trainsimulator. Dat was voor het miniworld project. Die objecten waren gemaakt in blender. En de trein in gmax.
Je kan van gmax naar blender via een OBJ exporter. En van blender uit kan je exporteren naar Trainsimulator en Trainz. Vanaf TANE kan je ook FBX importeren.
Met 3DsMax kan je volgens mij ook exporteren naar OBJ.
Geregistreerd: 18 mei 2019 19:56 Berichten: 199 Woonplaats: "De Verblijfhoek"
Trainz Versie: TRS 2019
Wie-o-wie wilt voor mij een (aantal) object(en) maken???
Dit is mijn verlanglijstje: # Vrijgave rangeren sein # Een moderne Reachstakker (container hetruck) # Een x-aantal gebouwen (Centrale CVL Ut/ flat gebouwtjes/ Busbaan over 't spoor te Zwolle/ en nog eventueel een aantal objecten) # Een SIM (SwitchInspection&Measurement) wagentje -> opvolger Videoschouw # Haven/container terminal-kraan (zoals bij ECT waalhaven)
.. Nee heb je .. Ja kun je krijgen .. Ik ben benieuwd
Grtz AOvv
Edit: aanvullng op verlanglijstje VERLANGLIJST: % Havenkraan % (dwerg)sein(en) met "vrijgave rangeren" % Brugseinen % Perronsein (horizontaal) % ERTMS seinen (Ut-Asd) % Verblijfswagen Plan E % Slaapwagen TEN % NS 1500 loc % Euromax traverse
Van veel items heb ik ook tekeningen + fotoos ..
Laatst bijgewerkt door AOvv op 19 apr 2020 12:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Trainz Versie: TANE
Ik heb hier gigantisch veel foto's liggen van objecten die gemaakt kunnen worden : *Diverse trapwissels *Perrons *Wasstraat Groningen *Tankplaats Groningen ( Overal inzetbaar natuurlijk ) *Diverse stations *Diverse stationslampen *Perrons /stationsobjecten *Stroomkasten *Eventueel CTA's alleen die zijn ook al gemaakt..alleen deze is met een andere paal *Vernieuwde wachthokken *Stationsborden / reklameborden ( Ook al gemaakt door MO ) en weet ik allemaal niet meer...
Ik kan net als elk ander bouwer niet alles alleen doen..dus wie zich geroepen voelt.
Wat ik nog wel graag zou willen zien zijn grijze ATBvv kasten ( Heb ik zelf helaas geen foto's van )
Michael heeft ooit een gele ATB vv aansluitkast (ASK) gemaakt, dus denk die maak ik even simpel grijs. Had ook nog een sticker toegevoegd met ASK xxx (kastnummer), zoals die er vaak op staat:
Kwam er alleen later achter bij de preview dat de textuur voor de bovenzijde van de voorkant afgehaald wordt, dus kwam niet helemaal goed met de sticker :
Ik weet niet hoe je alsnog de sticker toe kunt voegen zonder dat hij ook op de bovenzijde verschijnt, maar misschien is er iemand die dat wel kan. Heb hem dus eerst maar weggelaten. Nogmaals, het is wat amateuristisch gedaan want dit is niet mijn 'vakgebied' lol.
Perronsein (horizontaal) dit dus? Deze kan ik maken, want er is geen script nodig.
Deze staat bij mij nog op de planning.
Remco dat kastje kan je beter nieuw maken. Nu zit de UV mapping niet goed.
@all, ik wil van alles maken maar ik kan ook niet alles zelf. Wordt toch tijd dat er meer bouwers komen. Als je naar mijn blender tutorial kijkt is dat dan echt te moeilijk om te volgen?
Ja dat sein bedoelde ik. Je hebt in je eigen pakket al wel een horizontaal sein zitten, maar die gebruikt een ander script en andere corona's dan de set hier op TO die recent weer online is gekomen, dus het liefst zou ik die met hetzelfde script en dezelfde corona's als dat pakket gebruiken. Maar aangezien je zegt "want er is geen script nodig" weet ik niet of je dat ziet zitten. Geeft ook niet, zo lang hij er niet passend voor die seinenset is gebruik ik jouw horizontale sein, maar als ik dan toch mijn wensen mag delen, dan is dat er wel ééntje.
Ik weet niet of het me lukt om dat kastje opnieuw te maken. Geen idee wat dat UV mapping inhoudt Zo ver rijkt mijn kennis op dat gebied helaas nog niet.
Zal nog even wat in het topic van je tutorial plaatsen, want ik kwam er niet helemaal uit met de textureplaatsing.
Zodat ze ook groen knipper kunnen tonen, met signalaspect Maar script bestaat al bij andere hoofdseinen, dus hoeft denk ik niet opnieuw gemaakt te worden. Zou dan alleen overgeplaatst hoeven te worden, mits jij dat oké vindt natuurlijk en iemand dit ziet zitten. Ik heb het eens geprobeerd maar toen niet gelukt, zal nog eens proberen of t nu lukt, maar als iemand anders het ziet zitten, give it a try!
Misschien kom ik wat idioot over dat ik om dit soort kleine dingen vraag, maar zou het tof vinden als alles werkt zo als in het echt
In principe heb ik foto's van dat sein en heb ik de juiste bestanden (lees: raw objecten omdat we hem al eens hebben gemaakt). Maakt mij niet uit wie hem maakt maar heb hem zien voorbijkomen onder de thread 'Seinen'.
Die skin van dat kastje kan vast wel even opnieuw op het object gezet worden, hoeven we geen nieuwe 3d voor te maken, tenzij je dat heel graag wil.
Anyhow om even te komen op dit onderwerp hier, ik vind het wat onoverzichtelijk worden met name omdat iedereen waarvan ik het lees toch wel een onderdeeltje heeft voor het maken van objecten zoals foto's, 3d, textures etc.. Ik zou dan ook graag een soort samenwerkingsplatform willen zien waarin we ruwweg in een lijst kunnen zien wie wat heeft en kan doen en dan het liefst met de bestanden erbij. Zo is het mogelijk om snel iets op te pakken en iedereen kan dat dan ook doen. Anders ben ik bang dat het veelal bij ideeën blijft of objecten die half gemaakt worden zoals ik dat 10 jaar geleden ook heb gezien (ben ik zelf ook onderdeel van geweest).
Kunnen we zoiets opzetten hier op het forum of elders? Ik ken vooralsnog alleen zoiets als GitHub of GitLab waarin bijvoorbeeld code gedeeld wordt en waar samengewerkt kan worden. Wie wil hierover mee brainstormen? Denk dat we op deze manier het makkelijkst kunnen samenwerken en bestanden kunnen delen.
Misschien kunnen we het bewerkstelligen met Thomas door een soort van dropbox-achtige omgeving op te zetten achter de site met een subdomein wijzend naar de dropbox-achtige omgeving. Of is er misschien iets mogelijk om het beter aan te pakken via phpBB?
Ik ben in principe best bereid mee te werken aan een plek op dit forum. Bestandsuitwisseling hoeft geen probleem te zijn en wellicht zijn erin de nabije toekomst meer mogelijkheden
sanderpost schreef:
Anyhow om even te komen op dit onderwerp hier, ik vind het wat onoverzichtelijk worden met name omdat iedereen waarvan ik het lees toch wel een onderdeeltje heeft voor het maken van objecten zoals foto's, 3d, textures etc.. Ik zou dan ook graag een soort samenwerkingsplatform willen zien waarin we ruwweg in een lijst kunnen zien wie wat heeft en kan doen en dan het liefst met de bestanden erbij. Zo is het mogelijk om snel iets op te pakken en iedereen kan dat dan ook doen. Anders ben ik bang dat het veelal bij ideeën blijft of objecten die half gemaakt worden zoals ik dat 10 jaar geleden ook heb gezien (ben ik zelf ook onderdeel van geweest).
Kunnen we zoiets opzetten hier op het forum of elders? Ik ken vooralsnog alleen zoiets als GitHub of GitLab waarin bijvoorbeeld code gedeeld wordt en waar samengewerkt kan worden. Wie wil hierover mee brainstormen? Denk dat we op deze manier het makkelijkst kunnen samenwerken en bestanden kunnen delen.
Misschien kunnen we het bewerkstelligen met Thomas door een soort van dropbox-achtige omgeving op te zetten achter de site met een subdomein wijzend naar de dropbox-achtige omgeving. Of is er misschien iets mogelijk om het beter aan te pakken via phpBB?
Groet,
Sander Post
Helemaal mee eens. Jullie krijgen van mij alle ruimte hiervoor. Ik denk dat je al aardig op een lijn zit zoals ik ongeveer al een jaartje of tien dit als een ideaal zie.
Ik roep zo maar even wat, steek de koppen bij elkaar de ene is goed in gmax, de andere in script, de andere in sound etc etc Gewoon een clubje bij elkaar.
Dus wanneer men reageert hier houdt het wel on topic dan wordt het misschien wel wat
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen