Omdat de 4500 ook wat te trekken moet hebben ben ik ook eens naar vooroorlogse kolenbakken aan het kijken. Rutger had al een GTM gemaakt. Deze heb onder handen genomen en grotendeels opnieuw opgebouwd met juiste maten en wat meer details. Textures zijn wel van Rutger.
Dit is de eerste, een ongeremde kolenwagon:
Er zullen nog meer versies volgen o.a. met remmershuis en oudere versies die van de HSM, NBDS en SS stammen en ook in NS tijd wat afwijkingen hadden.
Het is de bedoeling dat er een trein van 60 verschillende bakken (vorm en wagennummers) gaat ontstaan, plus een voor die tijd gebruikelijke Dg.
Ach zoveel werk is dat ook weer niet, want in die tijd bestonden de trein verre weg het meest uit bovenstaande wagen, dus veel nummer varianten van deze en de halve trein heb je dan al.
Ondertussen is Rutger met de textures bezig op mijn verzoek her en der aan te passen. Ik ben verder gegaan met de volgende variant in Trainz. De GTMK. Eigenlijk simpel, gewoon een bovenstaande GTM maar met luchtremmen (meer specifiek Kunze Knorr, vandaar ook de K) Rutger had al een dergelijke wagen, dus hier de nieuwe bak van de GTM gepakt met Rutgers remwerk, in het midden wat details toegevoegd, zoals de tripleklep (gemaakt naar tekening van begin vorige eeuw die we hebben gevonden) en hendels. Nog even met de verkeerde texture, maar de mesh is er al klaar voor:
Ja Olaf klopt wel, maar toch vind ik dat als je foto’s van deze wagens bekijkt, je toch duidelijk wat onder de wagen ziet hangen wat je bij een onberemde niet ziet. Misschien zijn Rutger en ik wat overdreven maar voor ons zijn dit toch belangrijke details.
Zojuist de update van de texture gedaan voor de beremde wagen. Tevens voorzien van de omschakel hendel voor de instelling van de triple klep leeg/beladen. Deze dient ervoor om de snelheid van de remming te beïnvloeden zodat er geen schokbewegingen door de trein heen gaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen