Bezig met een nieuw perronsetje voor modulair perron tegel maat 300x300mm (zoals in het echt) dit is de 3,5m spline 3m lang basis deel met blinde geleide tegels hoogte 1 meter zodat alle overige MD perron items precies goed uit komen bij plaatsen
meeste nieuwere perrons zijn zo uitgevoerd viel me op: 1 witte band van 150mm br 120 hoog 2 dan 2 strook gewoon niet in verband (600mm) 3 dan deel verspringend met de witte blokjes(ook 600mm) 4 dan blinde geleide(300mm) 5 overig in verband
Wat ik zie dat de blinde geleide streep nooit tot einde doorloopt Heb nu 6 splines even geexporteerd en dan kan je al zeer wilde perronvormen doen -MDper 0.9m enkel -MDPer 3.5m enkel -MDPer 3.5m blind -MDPer 2.4m tus -MDPer 3.0m tus (handig voor de trap gaten) -MDPer 4.8m tus
Het is de bedoeling dat het net even wat nieuwer uitziet als meest gebruikte set nu en tevens exact op tegel maat 300x300mm
Alle zijkanten met 1m beton gemaakt, omdat de basis spline 3m is komt dat precies uit verder wat eiland perrons opgezet -MDPer 5.4m eiland -MDPer 5.4m 2blind -MDPer 7.2m eiland -MDPer 7.2m 2blind
Oude perrons kunnen met reskin zeker gemaakt worden, gaat me nu even om wat recent spul
Heb nog een zijkant apart erbij gemaakt en een Alfasetje samengesteld http://www.mediafire.com/file/94fw69p40 ... a.zip/file probeer even of het voor diverse perronnen werkt voor jullie zou in alle versies van Trainz moeten werken
te vinden in Surveyor Scenery/Splines [MDPer ……..]
Heb ze even geprobeerd op m'n fictieve route. Allereerst complimenten voor de scherpe textures, top! Ze werken naar behoren en zijn goed te plaatsen. Mijn persoonlijke feedback:
- De perrons zijn naar mijn idee erg licht in de omgeving. Volgens mij zijn de tegels vaak wat donkerder grijs, tenzij ze gloedjenieuw zijn. Let niet op de objecten, die zweven een beetje omdat ik alle nextgen perrons in 1x heb vervangen en die stonden 0.1m lager ingesteld.
- Bij de eilandperrons zonder blindegeleidelijn sluiten de tegels niet helemaal goed aan. De ene helft van de tegel is donker en de andere helft licht (2,5 tegel naast de strepenlijn). Daarnaast staat het middelste deel net wat hoger.:
- Het eilandperron van 5,4m is 0,1m kleiner dan de huidige nextgen perrons, wat zou betekenen dat alle sporen bij de reeds geplaatste perrons opgeschoven moeten worden om de trein goed op het perron aan te laten sluiten (Mind the gap ). In het gunstigste geval zou deze ook 5,5m zijn, maar ik weet niet of dat uitkomt met de textures of dat je dan een halve tegel krijgt.
- Een verzoekje, zou je misschien nog een perron willen toevoegen zonder strepenlijn en zonder geleidelijn, net zoals de nextgen perronset een "perron extra" heeft? Dat is handig voor hellingbanen aan het einde van een perron en perrontegels voor en na een overpad.
Ik weet niet in hoeverre je wat met de feedback kunt/wilt doen, maar dit wou ik nog even meegeven Mooi gedaan!
Trainz Versie: 2009
Heel mooi gemaakt gm. En het is ook te zien in trainz 2009, prachtig. Heb toch een verzoekje, kan je ze 0.11 verhogen dan passen ze precies op de NS 108m pax Perron onderdelen, nu moet ik alles elke keer verhogen. De MDPer 3.5m blind heeft twee kleuren de kant aan de trein is wat lila achtig. Qua kleur mag het van mij ook wat donkerder. Nextgen 1m 2 Perron onderdelen en Nextgen 1m Perron onderdelen kan je die ook namaken want die worden vaak gebruikt bij einde perrons die smal aflopen. En ook graag een perron 3.5 zonder strepen. Nou dat was het voorlopig dan wel GM en heel veel succes met je verdere mooie werk, blijf een fan van je.
Een opmerking van mij nog: De voorste twee rijen tegels liggen wel in verband, maar dan in de andere richting, zie ook deze foto die eerder al door Remco werd geplaatst:
Remco schreef:
Netjes! Misschien nog een tip, de voorkant bestaat uit lichtgrijze betonnen “blokken” ipv donkergrijs beton.: Bron: Assen in Beeld
Edwin schreef:
Een opmerking van mij nog: De voorste twee rijen tegels liggen wel in verband, maar dan in de andere richting, zie ook deze foto die eerder al door Remco werd geplaatst:
Er zijn zoveel variaties; zie hier bv Den Helder Hier het voorbeeld van een afrit zonder strepen. Weer een ander verband. En het nieuwste is dit Lansingerland-Zoetermeer
Volgens mij doe je het goed GM de middenweg nemen.
groeten Sam
Laatst bijgewerkt door Remco op 23 jun 2020 11:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Dank voor de feedback mensen ! -Er is een deel zonder witte blokjes van 3,3m breed bij gemaakt -Kleur van alles is iets donkerder gemaakt (gamma correction 0.83) -overgang middendeel op eiland perrons iets verbeterd -zijkant beton heeft iets meer sprekende naad
Een aantal basis uitgangspunten van dit setje: -moet er modern uitzien en nieuwer/lichter (ook om wat variatie te krijgen) -hoofdnaad richting (doorgaande naad) is Haaks op het spoor -Blindegeleide rand loopt niet door tot einde perron (dus ook versies zonder) -Maatvoering zoveel mogelijk gebaseerd op de tegel van 300x300mm en de beton elementen van 1m lengte -1 meter hoog (dit ivm. alle Modulair perron items die je erop plaatst) NS heeft een periode hogere perrons gehad, maar vanwege euro eenheid is dit weer verlaagd daarintegen verlaagd men de vloerhoogte van de nieuwere treinen (voorbeeld SLT)
Bedenk: als je Echt gaat kijken is geen perron gelijk (zijn net mensen )
Mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii gemaakt GM een 10 plus. Was bezig met station Hindeloopen, zie hierbij het nieuwe gezicht anno 2020 van de nieuwe perrons in Nederland.
Nog 1 in deze perron serie gemaakt een nieuw strak wachthokje, standard met de moderne perronbank erin gelinkt AO heeft die nodig in Zwolle maar denk dat ie overal wel past
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen