Dank allemaal dank andere gm, zie al een item dat we missen, een zuiltje met tuinslang vooral het kortere zwart TC zal ik speciaal moeten maken voor de Vork.
Het oude Groningen wil ik gewoon zo laten als Barrie het had gemaakt. de huidige opstel en service sporen zijn nu al buitendienst en gaan later helemaal weg
Laatst bijgewerkt door gm99999 op 29 jul 2020 19:57, in totaal 1 keer bewerkt.
er zijn 2 wasplaatsen en een TC (alleen NS) voor Arriva ook nog een inspectie put als je het oorspronkelijk plan ziet was voorzien in een TC van 200m zoals ik heb gemaakt, denk dat ze er later op terug gekomen zijn en een kleinere hebben neergezet
Trainz Versie: 2009
[quote="gm99999"]Vandaag de Vork opgezet ten zuid-oosten van Groningen is nog niet op google te zien, maar vond een plannetje om als onderlegger te gebruiken
Gm Ik ben gisteren begonnen met Groningen Europapark te veranderen naar 4 sporen station en wilde nu gaan beginnen aan de spoorlijn richting Weener (D) en ook gelijk het nieuwe opstelspoor aanleggen. Ik zie nu dat jij iets heb gevonden, zie hier boven, waar en hoe doe je dat allemaal, ik heb me rot gezocht naar iets bruikbaars. Wil je dat met me delen misschien?
groeten Sam
ps nog bedankt voor al dat moois wat je hebt gemaakt, klasse.
Oefenen op de Vork, Utrecht en Binckhorst nu voor de 3de keer Kijfhoek opgezet voor NLW7 -4 nieuwe geijkte onderleggers gemaakt van hele terrein -nieuw railsje voor onder de trekkarren, heeft 3 kokertjes met ertussen 2 staal kabels -alle rails liggen en zijn procedural -alle wissels en sein nummers volgens Sporenplan
Begonnen aan de bovenleiding op aparte laag eerst de portalen voor zover ik ze op google kon zien staan toen een spline gemaakt met een hanger en rol van MO en een licht draadje van gjvh voordeel is door 2 kuids te veranderen verander je zowel de hanger als de draad moet wel aldoor shift indrukken bij plaatsen maar dat went
Oospronkelijk was kijfhoek('77) allemaal houten dwarsliggers, later zijn div. delen met beton gedaan, voorzover ik kan zien heb ik dat toegepast
Toen was ik toe aan een stuk of 60 vakwerk portalen, dus het hele assortiment van MO doorgespit is er wel een "koker" spline, een los mastje, hmm dat kan in 1 spline dacht ik maar toen kwam ik er ook achter dat ze 911mm te laag waren, een vakwerkportaal onderregel zit in principe net zo hoog als een standaard portaal regel Uiteindelijk alles opnieuw gemaakt: -2 kolommmen met stukje vakwerk, begin en eind -het vakwerk maar dan 911mm hoger -de hanger en rol exact op maat -draadje met iets lager hangdraad dat weer omgezet in 2 splines -vakwerk portaal spline met 2 pootjes die gelijk goed staan -draad+hang en rol wat een gedoe lol
Soms moeten puntjes los gehouden(shift-in) soms wel aansluiten das een gepuzzle in google earth kan ik precies zien welk portaal waar staat, en op mijn onderleggers wissel en sein info is van Sporenplan
95% van de bovenleiding zit erin, niet alles heeft bovenleiding 2 nieuwe weg splines gemaakt van 5 en 4 meter breed met wat lichter asfalt voor de wegen op het terrein. 8 floodlights geplaatst, heb steeds 2 standaard floodlights opelkaar gezet zendmast gemaakt door lopik 50m in de grond te laten zakken design elektra huizen 20% groter gemaakt en 2 extra bij geplaatst Munniken steeg brug, weg met autos erover en lantaarns erlangs en extra pijlers
nou moeten er nog vrijbalken bij sommige wissels, s-borden en diverse details
Gewoon Kijfhoek even gemaakt Persoonlijk vind ik Vanaf lage Zwaluwe tot aan Roterdam-Noord Goederen het meest aantrekkelijke stukje spoor van Nederland.
gedaan: -alle vrijbalken geplaatst -20 meer lage uitrij seinen geplaatst -S bordjes geplaatst maar moeten eigenlijk lage zijn... -10 stroomkastjes erbij -voeten van floodlights ook stoomkasten -paar betonwanden en heggen
2 nieuwe items gemaakt: -een donker grijs tankje komt 3x voor (voor wat?) -een geel...met ronde top, weethet niet, komt ook 3x voor misschien weet 1 van de kijfhoekers het?
ik zoek nog: -2 halfronde Romney loodsen groen -een wit liggend tankje -spoorweg overgang palen met lampen/andreaskruis maar zonder slagbomen -parkeerplaats spline onder 30graden met licht asfalt -de fly-over spline die hoort bij, <kuid:181505:-10> aftak fly-over (verbo622)
Frustrerende als je het echt wil maken, zijn zelfs de bestaande 600k items niet genoeg lol
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen