via internet (You-Tube) begrijp ik dat je met het programma G-Max: bijvoorbeeld "de plattegrond" van een stad kunt copieren naar Trainz, om het bijvoorbeeld na te bouwen... Ik vond alleen een o.a. visueel teleurstellend en russisch sprekend persoon die via You-Tube Video zijn tutorials wilde delen, hoe je dat dan doet... Helaas was de beeldkwaliteit van die video's wazig en mijn russisch ook nogal bedroevend
Kan iemand mij dit uitleggen in Nederlandstalige Tutorials?
20: afstanden meten van wat in beeld is. Bij een beeld resolutie van 1024x768 21: screenshot plakken in een nieuwe file van 1024 x 1024 pixels. 1: plane maken in gmax met de gemeten afstanden. Tekenen in top view dus. 2 t/m 6 : textuur laden op plane. 7 t/m 9: UVW map aanpassen zodat de balken weg zijn. 10: resultaat na Unwrap UWV 11: bestand oplsaan als een .gmax 12 en 13 : exporteren naar .im file 14: de config. - groen je kuidnummer - donker blauw de naam - lichtblauw je "bouwwersnaam" - oranje de naam van de .im file 15 de locatie in de trainz folders.Zie ook welke files er moeten staan 16,17,18 importeren in trainz. 19 plaatsen in trainz zelf.
ik heb de tutjes textures toewijzen en google earth naar trainz klaar, ik zal hem binnenkort even naar een van de 2 heren sturen die ze kunnen uploaden.
Kan je niet wachten stuur dan even je mail met een prive berichtje
Als je zoekt naar iets , kun je ook altijd even proberen te zoeken op You Tube... Het was 2 min zoeken en ik vond dit :
Gr.Gert
Sorry Gert dat ik Belg ben en weinig Engels versta, dit filmpje heb ik al 100 keer gezien . Ik heb ook geschreven dat ik op de hoogte was dat er een Nederlandse tut bestond op het oude forum maar wist niet meer dat die van olaf was.
Als je 2 minuten het volledige topic leest weet je meestal ook hoe de vork in de steel zit .
Ik ben geen Belg , maar een typische Nederlander .. Wij gaan eerst zelf aan de slag , wil het dan nog niet dan lezen we de handleiding.
Als je hem al 100x bekeken hebt , waarom heb je dan gewoon niet via de beelden gelijk mee gedaan . Daar is geen stem voor nodig , alleen beeld + je handjes en muis .
Ik ben geen Belg , maar een typische Nederlander .. Wij gaan eerst zelf aan de slag , wil het dan nog niet dan lezen we de handleiding.
Als je hem al 100x bekeken hebt , waarom heb je dan gewoon niet via de beelden gelijk mee gedaan . Daar is geen stem voor nodig , alleen beeld + je handjes en muis .
- de tutorials van Olaf, Dapino en Amazin Mike heb ik uitgebreidt gelezen, uitgeprobeert enz enz. - een hoop geleerd en een hoop geprobeert, alleen toch doe ik iets niet goed. - want in mijn Trainz Classics, krijg ik in de Scenery een wit vlak ipv het plaatje van google earth, ondanks de handleiding en oplossing van Danipo blijft het onverandert.
In mijn programma: "C:\Michel\Auran\TC\World\Custom\Basemap" (zelf aangemaakt), staan de volgende dingen: - "config" beschreven naar voorbeeld van Danipo. - "duindorp.gmax"" - "duindorp.gmw" - "duindorp.IM" - "duindorp" (foto van Google Earth) - "duindorp.texture"
Wouw! Echt een serieuze probleem vraag, ik zou willen dat iedereen de moeite nam. En dan zelf heb je nog niet alles duidelijk Maar dat is weer wat anders.
Geeft het CM niks aan? Heb je de texturen allemaal in de voormat en dan x factor 2, d.w.z. 256 staat tot 512 ect? Is alles TGA formaat?
-Als ik een afbeelding van Google Earth wil opslaan op mijn pc, geeft ie alleen de keuze aan om het op te slaan als *.jpg -Er worden mij geen andere ter moelijkheid aangeboden als *.tga - kan ik (en hoe, waar dan??) dan wijzigen in *.tga?
heren, ik doe heel erg, maar ga nu maar stap voor stap hulp aanvragen bij de handleiding van danipo (ondanks die me wel duidelijk leek, doe ik toch iets niet goed?):
[b]Programma'":[b] Trainz Asset Creation Studio TRS2006 Paint.Net
1) op Google Earth zoeken we de plattegrond op die we willen gaan gebruiken, die vinden wij en slaan hem op: File>Save>Save image en geven het een naam. - ik kan hem vanaf Google alleen opslaan als plein.jpg. - ik sluit google en open in paint.net de afbeelding die ik net opgeslagen heb. -deze save ik als: plein.tga
vraag: tot zover goed? vanaf welke ooghoogte (rechtsonder) maak je die afbeelding in Google Earth?
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Je mist nog één stap, namelijk het schalen van de afbeelding naar 1024x1024 bijvoorbeeld.
Tja, de hoogtes kunnen verschillen. Ik schuif altijd naar het maximale totdat de rails onduidelijk worden, vooral bij emplacementen kan het voorkomen dat je vrij veel moet inzoomen om vooral de wissels goed te kunnen zien.
in Paint.Net doe ik dat bij "Image Rezise", daar kan ik de pixelsize aanpassen, dan staat er dus het volgende:
New size 4,4 MB Resampling; Best Quality By absolute size: Maintain aspect ratio Width 1440 Height 802 Resolution 28,35 pixels/cm Bicubic will be used (mijn beeldscherm is 1440 x 900, maar dat precieze verhouding lukt me niet). en druk op:"Ok"
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen