Ik heb het geprobeerd, ik vind het best een stuk realistischer, alleen de nachten zijn dus echt donkerder maar over dag dus ook, nu valt bij veel content die een donkere kleur van zichzelf hebben de details in de texture weg en daarom heb ik het weer verwijderd want ik vind het een beetje zonde, vooral bij content van mijzelf, of ik moet mijn content gaan aanpassen, maar dan is het bij andere in het spel weer veels te licht, want zelfs textures die ik te licht vond heb ik geprobeerd, die waren ook heel donker. Dus tja ieder zijn smaak.
Ik heb geen enkel voordeel gezien, behalve dat de nachten donkerder zijn, maar dat valt ook te regelen in TS zonder HDR effect Veder vond ik dat alles minder scherp, een soort waas over het scherm. Nee van mij naar niet meer, dus ik heb hem toen der tijd van mijn TS2009 gegooit.
Yep dat is t HDR effect, "High Dynamic Range" Er is een hele Wikipedia pagina over, mocht je nog meer willen weten
Het programma zelf is uitgevonden voor een GTA (welke weet ik verder niet) Het houd makkelijk in : Schaduws worden donkerder waardoor "highlights" beter te zien zijn.
Ja Jeroen die waas ja... vond ik een beetje hinderlijk, lichte kleuren bleven redelijk licht en dondere gewoon echt te donker.
Citaat:
Schaduws worden donkerder waardoor "highlights" beter te zien zijn.
Ik vind het dan behoorlijk onzin voor Trainz, want de schaduws in Trainz, zijn nou niet het meest boeiende van het spel en de "highlights" in textures vallen weg, door dat het te donker of te licht is, ik vond het echt geen verbetering eigenlijk, maar dat had ik al gezegd
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Hey hey,
Ik heb een probleem met het HDR effect. Wanneer ik in Surveyor zit en op shift-F12 druk, dan krijg ik het HDR effect. Ook als ik lekker aan het rijden ben. Maar wanneer ik een screenshot maak en in het mapje van de screenshots kijk, zie ik dat mijn foto's zonder het HDR effect zijn gemaakt. Ik gebruik gewoon de printscreen-knop op mijn toetsenbord. Weet iemand hoe het kan dat de screenshots geen HDR hebben maar tijdens het spelen wel? Het ligt dus blijkbaar niet aan mijn videokaart.
Wat ik gedaan heb: Opnieuw downloaden/kopiƫren; Computer opnieuw opgestart; Forum doorgelezen, zowel deze site als trainzdepot.
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Hey Yellowcake,
Ik weet al wat ik fout deed. Als ik screenshots maak, doe ik dat vaak achter elkaar. Omdat het toch automatisch in de screenshot mapje komt, plak ik de screenshot niet eerst in paint oid. Wanneer ik het HDR heb ingeschakeld en de screenshot maak en direct in Paint plak is het effect wel zichtbaar.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen