Ik ben een Italiaanse cabine aan het maken en daarin wil ik graag knoppen waarmee je de deuren open en dicht kan doen. Ik wil feitelijk dus knoppen waarmee je het passenger-door-control script aanstuurt. Dit moet echter gescript worden, en daar heb ik zeer weinig tot geen verstand van. Ik heb deze vraag ook al op het auran-forum gesteld: http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=78192 Weet iemand van jullie misschien meer hierover, of weten jullie een trein die al zo'n script heeft?
Trainz Versie: 2010EE
He Mats,
Ik weet dat de Stockholmse C20 metro van www.svoyager.com, ook een hele mooie gescripte CAB heeft met oa knoppen voor de deurbediening (zowel voor de deuren van de cab als voor de passagiers). Heb er zelf totaal geen verstand van, maargoed misschien is het script voor jouw leerzaam en bruikbaar!
bedankt voor de tips. Die C20 heeft bij mij geen deuren die open en dicht kunnen... En wat jammer van die .gse files zeg... Als iemand nog een trein weet met zulke knoppen, laat het me (heel graag!) weten
Er was volgensmij een tram die dat had. KGT8**** en derest weet ik niet meer. Dat was dan wel een duitse cabine. Daar kon t wel mee. Ik ga even opzoek of ik die tram weer kan vinden.
Ik weet dat de Stockholmse C20 metro van http://www.svoyager.com, ook een hele mooie gescripte CAB heeft met oa knoppen voor de deurbediening (zowel voor de deuren van de cab als voor de passagiers). Heb er zelf totaal geen verstand van, maargoed misschien is het script voor jouw leerzaam en bruikbaar!
Succes!
Jesr
Hey
Het is me gelukt d.m.v. de C20 vanuit de C20-cabine de deuren van mijn rijtuigen te openen. Ik moet nu alleen nog de knoppen in mijn cabine zien te krijgen, maar zoals het er nu uitziet gaat dat wel lukken. Dus hartstikke bedankt!
Gefeliciteerd Mats, Ik zag op een Youtube filmpje dat de Lightrail "Twents" van OLAF/Fokke ook een bedienbare deur heeft. Het is binnen mijn Trainz hobbie de grootste wens dat ik de nederlandse treinen kan uitbreiden met deze bediening. Bij Olaf gaat het met een opdracht onder in het scherm (dus geen knop) Ik heb er geen kijk op hoe veel werk het is en hoe moeilijk. Maar is dit in een config "eenvoudig" te realiseren? Als er een Tutorial over geschreven kan worden wil ik me er wel voor inzetten. Succes allemaal! Walter/Barrie40
Gefeliciteerd Mats, Ik zag op een Youtube filmpje dat de Lightrail "Twents" van OLAF/Fokke ook een bedienbare deur heeft. Het is binnen mijn Trainz hobbie de grootste wens dat ik de nederlandse treinen kan uitbreiden met deze bediening. Bij Olaf gaat het met een opdracht onder in het scherm (dus geen knop) Ik heb er geen kijk op hoe veel werk het is en hoe moeilijk. Maar is dit in een config "eenvoudig" te realiseren? Als er een Tutorial over geschreven kan worden wil ik me er wel voor inzetten. Succes allemaal! Walter/Barrie40
Bij heel veel treinen, bijvoorbeeld al mijn rijtuigen, kan je gewoon aan het perron de deuren openen, met de door control rule, even op het DLS zoeken, wat Mats nu heeft en wat met die rule niet kan is vanuit een cabine de deuren openen, wel via die commando onderin maar niet via een knop in de cabine, Mats heeft knap werk verricht en dat wel voor elkaar gekregen.
Als ik tijd heb, kan ik wel even een kleine tutorial schrijven over hoe je de rule moet toepassen, maar dan moet er wel behoefte aan zijn en ik moet tijd hebben.
Beste Edwin en andere heren die er verstand van hebben. Ik heb gedownload: passenger door control 57344:1015, minibus door controller 44558:7002, traindoorcontroller 44558:70000:1, busdoorcontroller 44558:7001. Ik heb TS2009, versie 3 build 38411. Het zijn allen Driver commands Installatie geeft geen fouten weer. Maar wanneer ik in de balk onderin de commands open zie ik het command Door sluiten/openen niet verschijnen. Wel alle standaard commands (Wait etc...) Wat gaat er fout? BVD Walter
Beste Edwin en andere heren die er verstand van hebben. Ik heb gedownload: passenger door control 57344:1015, minibus door controller 44558:7002, traindoorcontroller 44558:70000:1, busdoorcontroller 44558:7001. Ik heb TS2009, versie 3 build 38411. Het zijn allen Driver commands Installatie geeft geen fouten weer. Maar wanneer ik in de balk onderin de commands open zie ik het command Door sluiten/openen niet verschijnen. Wel alle standaard commands (Wait etc...) Wat gaat er fout? BVD Walter
Citaat:
Add this into a driver schedule or a schedule library entry or a portal schedule
Tegenwoordig ook direct in te voegen in quick driver->opdrachten/commands
Bedankt voor de snelle reacties. Bij load passengers krijg ik een waarschuwing: Warning: 'alls' is not a valid value for tag 'category-era'. This tag is now empty and a new value must be selected. Maar bij de andere genoemde niet. Maar geen van allen krijg ik onder in de driver command menu te zien om aan te klikken. Ik doe wat fout?!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen